|
სტატიები
|
2017-03-30
ამერიკული ფილმების ჩვენება
|
მაკა ყიფიანი
ამერიკის შეერთებული შტატების საელჩოსა და საქართველოს პარლამენტის ეროვნული ბიბლიოთეკის მარჯორი და ოლივერ უორდროპების სახელობის ანგლო-ამერიკული სამკითხველო დარბაზის ინიციატივით, ახალი ერთობლივი პროექტი — „American Film Showcase“ დაიწყო.
პროექტი ამერიკის შეერთებული შტატების საელჩოს დახმარებით, 40-ზე მეტ ქვეყანაში ხორციელდება და საზოგადოებას, დამოუკიდებელი რეჟისორების წარმატებული, თანამედროვე ფილმებისა და ანიმაციების მეშვეობით, ამერიკულ კულტურასა და საზოგადოებას აცნობს. თვეში ერთხელ, პარლამენტის ეროვნულ ბიბლიოთეკაში,
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-30
როცა ფანტასტიკა განსაკუთრებით საინტერესოა
|
ანა ფირცხალაიშვილი
მწერლის სტუმრობა გამორჩეულად საინტერესო მოვლენაა სკოლის ცხოვრებაში, მით უმეტეს, თუ ეს მწერალი ფანტასტიკის ჟანრში მუშაობს და მისი მკითხველებიც სწორედ ამ ჟანრის მოყვარულები არიან. ამ ინტერესთა თანხვედრის შედეგია მწერალ ნატო დავითაშვილისა და 128-ე სკოლის ვჳ-კლასელთა შეხვედრა, რომელიც ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლის, თინა ბურკაძისა და სკოლის ბიბლიოთეკარის, თეა სილაგაძის ძალისხმევით გაიმართა. რატომ მაინცადამაინც ნატო დავითაშვილი, ამის შესახებ ქალბატონმა თინა გვიამბო: „თბილისის მერიამ გამოაცხადა კონკურსი რამდენიმე თემაზე, მათ შორის იყო
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-23
პროფესიაში შემოსვლის „განახლებული“ გზები
|
ლალი ჯელაძე
მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წისნვლის სქემაში განხორციელებული ცვლილებები, გარკვეულწილად, სკოლაში მასწავლებლის საქმიანობის დაწყებაზეც აისახა. განახლებული სქემის მიხედვით, მასწავლებლობის მსურველებისთვის სკოლაში საქმიანობის დაწყების გზები ასე განისაზღვრა: ჳ გზა — ინტეგრირებული საბაკალავრო-სამაგისტრო 300-კრედიტიანი პროგრამა; ჳჳ გზა — ბაკალავრიატი, მაგისტრატურა + საგნის გამოცდა + მასწავლებლის მომზადების 60-კრედიტიანი პროგრამა; ჳჳჳ გზა — ბაკალავრიატი, მაგისტრატურა + საგნის გამოცდა + მასწავლებლის კვალიფიკაცია; ჳვ გზა — სერტიფიცირებული; ვ გზა — დოქტორის აკადემიური ხარისხი. სქემის წინა ვერსიაში იყო ჩანაწერი, რომლის მიხედვითაც, მაინორ პროგრამის გავლა ერთ-ერთ გზად განიხილებოდა —
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-23
დებატები — ლიტერატურის გაკვეთილის ნაწილი აზროვნების განვითარებისათვის
|
ანა ფირცხალაიშვილი
ეს არ იყო ჩვეულებრივი გაკვეთილი ტრადიციული გაგებით, მაგრამ ეს იყო გაკვეთილი, რომელიც, ყოველგვარი საგნობრივი გამოკითხვის გარეშეც, ადვილად დაგარწმუნებთ, თითოეული მოსწავლე, ნებისმიერ შეთავაზებულ თემაზე, როგორ თავისუფლად გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას, კამათობს ოპონენტთან, ცდილობს საკუთარი აზრის უპირატესობაში დაარწმუნოს იგი და ამას შესაშური აქტიურობით აკეთებს. აქ არ არიან გამორჩეულად აქტიური ან პასიური ბავშვები; კარგად ჩანს, რომ მასწავლებლის მიერ შეთავაზებული მეთოდი ყველასთვის თანაბრად მისაღები და სახალისოა.
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-23
ამერიკული სამხედრო ავიაციის ლეგენდა
|
პროექტ „თავისუფალი გაკვეთილის“ ფორმატში კერძო სკოლა ლიცეუმის მოსწავლეები (ხელმძღვანელი — ქიმიის პედაგოგი ქეთი ქიქოძე) აწარმოებენ კვლევებს ემიგრანტთა ცხოვრებასა და მოღვაწეობაზე. ამჟამად, მათ შეისწავლეს ავიაკონსტრუქტორების მიერ განვლილი გზა.
ალექსანდრე ქართველიშვილი
„სრულიად შესაძლებელია ჩვენი ცოდნის ისე გაღრმავება, რომ მთვარეს გავცდეთ და ვენერას და მარსს მივაღწიოთ, მთავარია ენთუზიაზმი, შემოქმედებითობა და გამბედაობა გვეყოს“ — ეს სიტყვები ეკუთვნის ალექსანდრე ქართველიშვილს, რომელიც ამერიკული სამხედრო ავიაციის ლეგენდად დარჩა.
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-16
ვერასოდეს ვიფიქრებდი, თუ ოდესმე მასწავლებელი გავხდებოდი
|
რუბრიკის სტუმარია გაგა შეთეკაური,
შუაფხოს საჯარო სკოლის ინგლისური ენის მასწავლებელი
— გაგა, გვიამბე მოსწავლეობის პერიოდის შესახებ, რამდენად წარმატებული მოსწავლე იყავი, განსაზღვრა თუ არა სკოლამ შენი პროფესიული მომავალი?
— ათი წელი ვსწავლობდი გამარჯვების საჯარო სკოლაში, XI კლასი დავამთავრე რუსთავის მე-6 საჯარო სკოლაში, რუსულ სექტორზე. ვფიქრობ, ჩემი პიროვნების ჩამოყალიბებაში ძალიან დიდი როლი ითამაშეს ჩემმა მასწავლებლებმა. ყველაზე მეტად, რაც
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-16
დეცენტრალიზაცია — სერვისების განვითარების ახალი ეტაპი
|
ლალი ჯელაძე
გიორგი მაჩაბელი, მასწავლებელთა პროფესიული
განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორი
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი სერვისის მიმწოდებელი ორგანიზაციების რეგისტრაციას აცხადებს. წელს ცენტრმა პრიორიტეტებში მნიშვნელოვანი ადგილი სწორედ პროფესიული განვითარების პროგრამების განხორციელების დეცენტრალიზაციის პროცესს დაუთმო, რომელიც, სხვადასხვა სერვისის მიმწოდებელი ორგანიზაციების მიერ, ცენტრთან ერთად, მასწავლებლებისთვის პროფესიული განვითარების მრავალფეროვანი პროგრამების შეთავაზებას ითვალისწინებს.
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-16
სისტემური ცვლილებები შეფასების პროცესის გასაუმჯობესებლად
|
განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულმა ცენტრმა გამოაცხადა კონკურსი, უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციისა და აკრედიტაციის პროცესის განხორციელებისათვის, ფართო სპექტრის გამოცდილების მქონე და მაღალკვალიფიციური ექსპერტების შესარჩევად. ექსპერტთა კორპუსი წლებია ფუნქციონირებს საქართველოში, უმაღლეს სასწავლებლებში განათლების ხარისხის გაუმჯობესებისთვის ხელშეწყობის მიზნით, თუმცა, ხელშესახები ცვლილება მის მუშაობას არ მოჰყოლია, რასაც საუნივერსიტეტო განათლებისადმი საზოგადოების არაერთგვაროვანი აზრიც ადასტურებს. ამ განწყობას, დროდადრო, სტუდენტური საპროტესტო ხმაც უერთდება ხოლმე.
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-16
5-კრედიტიანი ტრენინგ-მოდული ახალი ვალდებულებით ჩანაცვლდა
|
ლალი ჯელაძე
მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემაში ცვლილების განხორციელებამდე, პრაქტიკოსი მასწავლებლისთვის, 5-კრედიტიანი ტრენინგ-პროგრამის გავლა სავალდებულო აქტივობა იყო — საგნის გამოცდის ჩაბარების შემდეგ, 5-კრედიტიანი ტრენინგ-პროგრამის გავლით უნდა დაედასტურებინათ პროფესიული უნარების კომპეტენცია. ეს არ ეხებოდათ მხოლოდ იმ პრაქტიკოს მასწავლებლებს, რომლებსაც ჩაბარებული ჰქონდათ უნარების გამოცდა. სქემის ახალი რედაქციით, პრაქტიკოს მასწავლებელს ეს ვალდებულება მოეხსნა. თუმცა, გაჩნდა ახალი ვალდებულება — პროფესიული კომპეტენციების დადასტურება, ე.წ. პროფესიული უნარების გამოცდით.
აქედან გამომდინარე, როგორც მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნულ ცენტრში გვითხრეს, 5-კრედიტიან ტრენინგ-მოდულზე რეგისტრაცია აღარ გამოცხადდება. თუმცა, ტრენინგების გავლა როგორც საგნობრივი, ისე პროფესიული მიმართულებით ერთ-ერთ დამატებით აქტივობად და კრედიტების შევსების გზად დარჩა.
|
ვრცლად>>> |
|
2017-03-09
მიეძღვნა მეცნიერის 100 წლისთავს
|
„როდესაც ღმერთი სამშობლოს სიყვარულსა და სხვა ამგვარ მცნებებს ზეციდან მოკვდავებისთვის აფრქვევდა, ჩვენ, ქართველებს „ზონტიკი“ გვეჭირა და ახლაც ვერ მოვსულვართ გონზე.“ ვახტანგ ჯობაძე
რამდენიმე წელია გაზეთ „ახალ განათლებაში“, პერიოდულად, იბეჭდება სკოლა ლიცეუმ „მწიგნობართუხუცესის“ პროექტი „არდავიწყება მოყვრისა, აროდეს გვიზამს ზიანსა“, რომელიც ეძღვნება აშშ-ში მეორე თაობის ემიგრანტთა განვლილ ცხოვრებას. პროექტში ჩაერთნენ მოსწავლე ახალგაზრდობის სასახლის საერთაშორისო ურთიერთობების კაბინეტის წევრები, პედაგოგ ნანა ბურკაძის ხელმძღვანელობით (პროექტს ახორციელებს ქიმიის პედაგოგი ა/დ ქეთევან ქიქოძე).
|
ვრცლად>>> |
|
პირველი გვერდი > [2]
> [3]
> [4]
> [5]
> [6]
> [7]
> [8]
> [9]
> [10]
> [11]
> [12]
> [13]
> [14]
> [15]
> [16]
> [17]
> [18]
> [19]
> [20]
> [21]
> [22]
> [23]
> [24]
> [25]
> [26]
> [27]
> [28]
> [29]
> [30]
> [31]
> [32]
> [33]
> [34]
> [35]
> [36]
> [37]
> [38]
> [39]
> [40]
> [41]
> [42]
> [43]
> [44]
> [45]
> [46]
> [47]
> [48]
> [49]
> [50]
> [51]
> [52]
> [53]
> [54]
> [55]
> [56]
> [57]
> [58]
> [59]
> [60]
> [61]
|