|
სტატიები
|
2018-03-29
წიფურია — წარსული, რომლითაც ვამაყობ!
|
ვუძღვნი თაგილონის საშუალო სკოლის პედაგოგიურ კოლექტივს, მის წარსულს, აწმყოსა და მომავალს!
დიდი სიამაყით აღვივსე, როცა უფრო ღრმად და საფუძვლიანად გავეცანი ჩემი მშობლიური სოფლის, თაგილონის, წარსულს, მის ისტორიას, სხვადასხვა წყაროში ვრცლად მოხსენიებულ ჩემს „ოდაბადეს“, სადაც მე-17 საუკუნეში უმოღვაწიათ იტალიელ მისიონერებს: ჯუზეპე მილანელს, ქრისტეფორე კასტელს, არქანჯელო ლამბერტის, ჟაკ ფრანსუა გამბას, ასევე, ცნობილ ევროპელ მოგზაურს, ჟან შარდენს და სხვ. აქ იწერებოდა საელჩო წერილები, ეპისტოლეები, იყო წიგნსაცავი, ბიბლიოთეკა, მხატვრობის კერა, სამკურნალო და სავაჭრო ცენტრი, გადიოდა რომსა და კონსტანტინეპოლში მიმავალი გზები...
|
ვრცლად>>> |
|
2018-03-29
ხარისხი — ესტონური სკოლის მთავარი ორიენტირი
|
18-22 თებერვალს საქართველოს 15 სკოლის 29 პედაგოგი ესტონეთში სასწავლო ტურზე იმყოფებოდა. პედაგოგები 5 დამეგობრებულ ესტონურ სკოლაში ჯგუფებად გადანაწილდნენ. მათ საშუალება ჰქონდათ, დაკვირვებოდნენ ესტონურ სკოლებში მიმდინარე სწავლა-სწავლების თავისებურებებს, გაკვეთილებს, სასკოლო გარემოს, გაცნობოდნენ სკოლის მართვის საკითხებს და ინოვაციურ მეთოდოლოგიურ რესურსებს.
|
ვრცლად>>> |
|
2018-03-22
სქემის მოქნილობისთვის დაგეგმილი ცვლილებები
|
ლალი ჯელაძე
მასწავლებელთა პროფსიული გავითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემაში ცვლილებები იგეგმება, რომლის მიხედვით მასწავლებლებს მაქსიმალურად შეუმცირდებათ ბიუროკრატიული ბარიერები. ერთ-ერთი ცვლილება მასწავლებლის სტატუსიდან ჩამოქვეითების შესახებ ჩანაწერს შეეხება — უფროს/წამყვან მასწავლებელს, იმ შემთხვევაში, თუ კარიერულ წინსვლას აღარ გეგმავს, სტატუსი შეუნარჩუნდება.
რამ განაპირობა ცვლილებების აუცილებლობა და კონკრეტულად რომელ კომპონენტებს შეეხება, ამის შესახებ გვესაუბრება მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორი გიორგი მაჩაბელი.
|
ვრცლად>>> |
|
2018-03-15
ერთი გვერდი ჩვენი უნივერსიტეტის ისტორიიდგან
|
თაობა, რომელიც სათავეში ჩაუდგა უნივერსიტეტის დაარსებას, უკვე შეფასებულია. მაშინ ყველანი ახალგაზრდები იყვნენ, მათ შორის ყველაზე ახალგაზრდა — 29 წლის შალვა ნუცუბიძე.
სწორედ შალვა ნუცუბიძე და კიდევ რამდენიმე მეცნიერი იყო ჩართული იმ ჯგუფში, რომელიც კერენსკისთან შევიდა და ნებართვა აიღო. არც ერთ ინსტანციას არ ტოვებდნენ, ოღონდ ეს საქმე გაეტანათ. დიდი ბრძოლით, მაგრამ მაინც გაიმარჯვეს. მიუხედავად იმისა, რომ შემდეგ საქართველოში საქმე უკუღმა წავიდა, ამ თაობის მცდელობამ თავისი შედეგი გამოიღო. დღეს ჩვენ გვაქვს უნივერსიტეტი.
ეს თაობა, ივანე ჯავახიშვილის მეთაურობით, საფუძველს უყრიდა იმ ევროპული სტანდარტების უნივერსიტეტს, რომელზეც ჩვენ ვოცნებობთ და რომელიც დღეს გვინდა რომ გვქონდეს — მაგისტრატურა, დოქტორანტურა, საერთაშორისო ღირებულების დიპლომი და ა.შ.,
|
ვრცლად>>> |
|
2018-03-15
ცვლილება, რომელიც ქართულ უნივერსიტეტებს ევროპული საგანმანათლებლო სივრცის ნაწილს გახდის
|
ლალი თვალაბეიშვილი
საქართველოს კანონში „უმაღლესი განათლების შესახებ“ ცვლილებები შედის — განისაზღვრება იმ მიმართულებებისა და სფეროების ჩამონათვალი, სადაც შესაძლებელი იქნება სამ წელიწადში ბაკალავრისათვის საჭირო სწავლის შედეგის მიღწევა და გაიცემა შესაბამისი კვალიფიკაციის დიპლომი. დაგეგმილია, ასევე, მაგისტრატურაში სწავლის პერიოდის ერთ წლამდე ან წელიწად-ნახევრამდე შემცირება. თუმცა, განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის მოადგილე ალექსანდრე თევზაძე ამბობს, რომ კრედიტების რაოდენობა კი არ შემცირდება, გაჩნდება ახალი შესაძლებლობა, რომ იყოს, ასევე, 180-კრედიტიანი საბაკალავრო პროგრამა, რადგან ჩვენ გვინდა ვიყოთ ევროპული საგანმანათლებლო სივრცის ნაწილი, სადაც შესაძლებელია 180-დან 240 კრედიტამდე სხვადასხვა პროგრამების განხორციელება. ეს დამოკიდებულია პროგრამაზე. ჩვენთან იყო შაბლონი, რომ შესაძლებელია მხოლოდ 240 კრედიტი.
|
ვრცლად>>> |
|
2018-03-15
ონლაინ ტრენინგები — მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ახალი ეტაპი
|
ლალი ჯელაძე
პირველად საქართველოში მასწავლებლები პროფესიულ განვითარებას ელექტრონულ რეჟიმში შეძლებენ. მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ელექტრონული კურსები პედაგოგებს შესაძლებლობას მისცემს, მათთვის სასურველ დროს და ადგილას, ონლაინ რეჟიმში გაიარონ ტრენინგები. „ათასწლეულის გამოწვევის ფონდი-საქართველომ“ პროექტის პრეზენტაცია რამდენიმე დღის წინ გამართა. შეხვედრაში საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის მოადგილე ლია გიგაური, „ათასწლეულის გამოწვევის კორპორაციის“ მმართველი დირექტორი კატერინა ნტეპი, მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის დირექტორი გიორგი მაჩაბელი მონაწილეობდნენ. მათ პროექტის მნიშვნელობაზე ისაუბრეს.
|
ვრცლად>>> |
|
2018-03-08
სასკოლო სახელმძღვანელოების საჯარო განხილვა დაიწყო
|
ახალი სასწავლო წლიდან, I-დან VI კლასის ჩათვლით, მოსწავლეები ახალი სახელმძღვანელოებით ისწავლიან. ამჟამად, საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო, დაწყებითი საფეხურის ახალი, თანამედროვე მოთხოვნების შესაბამისი სახელმძღვანელოების შერჩევის,
|
ვრცლად>>> |
|
2018-02-22
საატესტატო გამოცდები შეცვლილი ფორმატით ჩატარდება
|
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო და შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი აგრძელებენ გამოსაშვები გამოცდების მოდელში შესაძლო ცვლილებებზე მუშაობას. დღეისათვის, დაზუსტებულია 2017-2018 წლისთვის გათვალისწინებული სიახლეები. გამოცდების ეროვნული ცენტრის ინფორმაციით, 2017-2018 სასწავლო წლის ბოლოს, საატესტატო გამოცდები შეცვლილი ფორმატით ჩატარდება —ტესტირების დასრულებისას მოსწავლე ეკრანზე დაინახავს არა ქულას, არამედ
|
ვრცლად>>> |
|
2018-02-22
ავტორიზაციას შეწირული უნივერსიტეტების შეუსრულებელი მისია
|
მაკა ყიფიანი
საქართველოში განახლდა უმაღლესი სასწავლებლების ავტორიზაციის პროცესი. 2018 წელს უმაღლეს სასწავლებლებს, ევროპის უმაღლესი განათლების ხარისხის უზრუნველყოფის სტანდარტებსა და სახელმძღვანელო პრინციპებთან (ESG — 2015) თავსებადი, ავტორიზაციის განახლებული სტანდარტებით მოუწევთ ავტორიზაციის გავლა. დღესდღეობით საქართველოში 72 უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება ფუნქციონირებს.
|
ვრცლად>>> |
|
2018-02-22
გარე დაკვირვების კომპონენტი პილოტირებიდან ფართომასშტაბიან დანერგვაზე გადადის
|
ლალი ჯელაძე
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი, მასწავლებლის საქმიანობის დაწყების, პროფესიული განვითარებისა და კარიერული წინსვლის სქემის ფარგლებში, გარე დაკვირვების გავლის მსურველი უფროსი მასწავლებლების რეგისტრაციას აცხადებს. გარე დაკვირვება თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში შემოწმებას ემსახურება, რომლის გავლაც უწევს უფროს მასწავლებელს წამყვანის სტატუსის მოსაპოვებლად
|
ვრცლად>>> |
|
პირველი გვერდი > [2]
> [3]
> [4]
> [5]
> [6]
> [7]
> [8]
> [9]
> [10]
> [11]
> [12]
> [13]
> [14]
> [15]
> [16]
> [17]
> [18]
> [19]
> [20]
> [21]
> [22]
> [23]
> [24]
> [25]
> [26]
> [27]
> [28]
> [29]
> [30]
> [31]
> [32]
> [33]
> [34]
> [35]
> [36]
> [37]
> [38]
> [39]
> [40]
> [41]
> [42]
> [43]
> [44]
> [45]
> [46]
> [47]
> [48]
> [49]
> [50]
> [51]
> [52]
> [53]
> [54]
> [55]
> [56]
> [57]
> [58]
> [59]
> [60]
> [61]
|