2012-12-19 დღესასწაულად ქცეული ყოველდღიურობა თავისუფალი პედაგოგიკის ცენტრში, დამატებითი პედაგოგიური განათლების სასწავლო ფაკულტეტმა, სამკურნალო პედაგოგიკაში (სპეციალური პედაგოგიკა), მუშაობა 1991 წელს დაიწყო, ვალდორფული პედაგოგიკის კურსებით. 1998 წლიდან დღემდე ფუნქციონირებს სამკურნალო პედაგოგიკის კურსები (სამკურნალო-პედაგოგიური სემინარი), რომელმაც საერთაშორისო აკრედიტაცია გაიარა და აღიარებულია სამკურნალო პედაგოგიკისა და სოციალური თერაპიის საერთაშორისო საბჭოს მიერ.
დამატებითი პედაგოგიური განათლების სასწავლო ფაკულტეტი სამკურნალო პედაგოგიკაში (სპეციალური პედაგოგიკა) გთავაზობთ შემდეგ მომსახურებას:
t 2-წლიანი ძირითადი კურსი სამკურნალო პედაგოგიკაში (სამკურნალო პედაგოგიკის სპეციალისტის მომზადება);
t სხვადასხვა ხანგრძლივობის (5 დღიდან დაწყებული 3 თვემდე) ტრენინგ-კურსები სპეციალურ პედაგოგიკაში (სამკურნალო და ოლიგოფრენოპედაგოგიკა);
t კონსულტაციები სპეციალურ პედაგოგიკაში.
***
პროფესიით პედაგოგ-დეფექტოლოგმა, პედაგოგიურ მეცნიერებათა დოქტორმა მარინა შოსტაკმა სკოლის გახსნა იმიტომ გადაწყვიტა, რომ ხედავდა განვითარების პრობლემების მქონე ბავშვებთან მუშაობის ტრადიციულად მოქმედი მეთოდიკა სათანადო შედეგს ვერ იძლეოდა. „ვალდორფის პედაგოგიკის შესახებ, ბუნებრივია, ვიცოდი, მაგრამ ერთხელ აღმოვჩნდი კონფერენციაზე, რომელიც განვითარების პრობლემების მქონე ბავშვების აღზრდის ცენტრში გაიმართა შვედეთში. იქ ნანახმა იმდენად ძლიერი შთაბეჭდილება მოახდინა ჩემზე, გადავწყვიტე, ყველაფერი მეღონა იმისთვის, რომ ჩვენს ქალაქშიც გამეხსნა მსგავსი ცენტრი. ჩემი მიზანი განვახორციელე, სკოლა ერთი კლასით გაიხსნა და დღეს უკვე 100-მდე მოსწავლეს ემსახურება“ — გვიამბობს ქალბატონი მარინა.
განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვებისათვის გარემოც და მიდგომაც განსაკუთრებულია. თბილი გარემო, კეთილმოწყობილი შენობა, სადაც თითოეული დეტალი მათ საჭიროებებზეა გათვლილი, შენობაში გამოყენებული მასალაც კი გამოჯანმრთელების ერთ-ერთი კომპონენტია, ინტერიერის დიდი ნაწილი ხითაა დაფარული, პანდუსები განსაკუთრებულად მოწყობილი და როგორც ქალბატონმა მარინამ გვითხრა, ეს პირველი სკოლა აღმოჩნდა, სადაც პანდუსები დამონტაჟდა. იქ შესული ხვდები, რომ რაღაც განსაკუთრებულთან გაქვს შეხება, გარემო გაგრძნობინებს, რომ აქ ერთმანეთს ძალიან უფრთხილდებიან. ტემპერატურაც კი აუცილებელი და მკაცრად გასაკონტროლებელია, რადგან დაბალმა ტემპერატურამ შესაძლოა ბავშვების ჯანმრთელობის მდგომარეობაზე უარყოფითად იმოქმედოს, იქ ხომ ცერებრალური დამბლით დაავადებული პატარებიც არიან. შენობის ინტერიერი ბავშვების ხელით შექმნილი ნახატებით, ნაქარგებით და მოზაიკითაა მოფენილი, შესასვლელშივე პატარა მაღაზიაა, სადაც მოსწავლეების მიერ დამზადებული თოჯინები აწყვია. შენობას ძალიან ლამაზი ეზო აქვს, ბავშვებს — დიდი სათამაშო მოედანი.
იმ დღეს გიორგობის დღესასწაულის აღსანიშნავად ემზადებოდნენ, მშობლებმა სპექტაკლი უნდა აჩვენონ, შემდეგ მოსწავლეების გუნდი იმღერებს, ბოლოს პატარების კონცერტია. ტრადიციულად, დღესასწაულებს განსაკუთრებით აღნიშნავენ. მათთვის რეალიზება ძალიან მნიშვნელოვანია, შექება კი განსაკუთრებულ ემოციას აღძრავს, წარმოუდგენლად ბევრ სითბოს გამოხატავენ ყველას მიმართ, ვინც მათ ყურადღებას იქცევს. გიორგობის დღისადმი მიძღვნილი დღესასწაულის ტრადიცია არ ირღვევა — ყველანი ერთად მათივე დაწურული ბადაგით მომზადებულ თათარაში ჩურჩხელებს ავლებენ. ბოლოს კი, სასადილო ოთახში მაგიდაზე მოთავსებულ „გრძელ ურჩხულს“ — ტორტს ჭრიან. ბავშვები უზომოდ კმაყოფილები არიან, პედაგოგები კი — ამით ბედნიერები.
***
საბავშვო ბაღი „მზე შინა“ 3-დან 7 წლამდე ასაკის, ინტელექტუალურ და ფიზიკურ განვითარებაში პრობლემების მქონე ბავშვებზეა გათვლილი. საბავშვო ბაღი ვალდორფის პედაგოგიკის პრინციპით მუშაობს, რომლის მიზანი ბავშვის სწორი აღზრდაა, მისი ნების, გრძნობის, აზროვნების თანაბრად განვითარება. აქცენტი მიმართულია შესაძლებლობების გამოვლენასა და მათ შემდგომ განვითარებაზე. „თითოეულ ბავშვში ვეძებთ უნარს, რომელსაც ვეჭიდებით და ვავითარებთ. ნებისმიერ ბავშვს, მიუხედავად გონებრივი თუ ფიზიკური მდგომარეობისა, აქვს რაიმე უნარი, რომლის განვითარებაზეც ჩვენი ცენტრის საუკეთესო სპეციალისტები ზრუნავენ, თითოეული მათგანისთვის ინდივიდუალურად შედგენილი პროგრამების მეშვეობით“ — გვიამბობს ქალბატონი მარინა. ეს ყველაფერი კი ხორციელდება ფერწერის, ხატვის, სიმღერის, მოძრავი თამაშების, ხელგარჯილობის, მუსიკის, ევრითმიის, სპექტაკლის, ზღაპრის საშუალებით.
სპეციფიკური მეთოდიკა და თერაპიის მრავალფეროვნება საშუალებას იძლევა, რომ ბავშვს გაუღვივდეს ინტერესი სამყაროსადმი, გამოვლინდეს მისი შესაძლებლობების მაქსიმუმი, განუვითარდეს მეტყველება, მოძრაობა, აზროვნება, ნება და სხვ., მოხდეს მისი რეაბილიტაცია და ინტეგრირება საზოგადოებაში.
ყოველივე ამას თან ახლავს დიდი თერაპიული მხარდაჭერა: მასაჟი, არტთერაპია, სამკურნალო ევრითმია, ლოგოპედია. დიდი ყურადღება ექცევა წელიწადის, კვირის, დღის რიტმების დაცვას, რაც ბავშვს სწორ განვითარებასა და გარემომცველი სამყაროს ადეკვატურ აღქმაში ეხმარება. საბავშვო ბაღში 3-ჯერადი კვებაა.
არც ბაღში და არც სკოლაში ბავშვები დიაგნოსტიკის გარეშე არ მიიღებიან. ფსიქოლოგიურ-პედაგოგიური საკონსულტაციო დიაგნოსტიკური ცენტრი, რომლის პროექტიც გერმანულ ორგანიზაცია „Aktion Mensch“-თან ერთად ხორციელდება, ადრეული ასაკის სხვადასხვა ინტელექტუალური და ფიზიკური პრობლემების მქონე ბავშვებისა და მათი მშობლების მხარდაჭერასა და კონსულტაციებს ემსახურება. საკონსულტაციო ცენტრში ხორციელდება: დიაგნოსტიკა (ფსიქოლოგიური, პედაგოგიური, ლოგოპედიური), კონსულტაციები და რეკომენდაციები (ფსიქოლოგიური, პედაგოგიური, ლოგოპედიური), ლოგოპედიური და სამკურნალო პედაგოგიური დახმარება; თერაპიული მუშაობა (მასაჟი, ევრითმია, სამკურნალო ფიზკულტურა, არტთერაპია); ფსიქოლოგიური დახმარება ბავშვებისა და მშობლებისათვის. ადრეული ფსიქოლოგიურ-პედაგოგიური დიაგნოსტიკა ეხმარება მშობლებს სწორად „წარმართონ“ ბავშვები, აირჩიონ აუცილებელი კორექციული და თერაპიული მუშაობა, რომელიც ხელს შეუწყობს ბავშვის სწორ განვითარებას.
მთავარანგელოზ მიქაელის სამკურნალო-პედაგოგიურ სკოლაში 10-წლიან ზოგად განათლებას იღებენ და მიმდინარეობს შრომითი სწავლებაც, ხოლო ბოლო 2 წელი ეთმობა ახალგაზრდების პროფესიულ აღზრდას.
სამკურნალო-პედაგოგიური სკოლა მუშაობს ვალდორფის პედაგოგიკის მეთოდიკითა და სამკურნალო-პედაგოგიური სკოლის პროგრამით, რომელიც განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს ეროვნულ პროგრამას მოიცავს. სკოლის ძირითადი მიზანია — ინტელექტუალური და ფიზიკური განვითარების პრობლემების მქონე ბავშვების სწავლა-აღზრდა, სოციალური ადაპტაცია და საზოგადოებაში ინტეგრაცია, დამოუკიდებლად მოქმედების უნარ-ჩვევების განვითარება და ბავშვების საკუთარ შესაძლებლობებში დარწმუნება. პროგრამა შეეფარდება ბავშვის განვითარების ასაკობრივ ეტაპებს, ინტელექტუალურ და ფიზიკურ განვითარებაში პრობლემების მქონე ბავშვების ნების, გრძნობისა და აზროვნების, თავისებურებებისა და უნარების თანაბარი განვითარების გათვალისწინებით. „ჩვენთან ბავშვები ასაკის მიხედვით არიან განაწილებული კლასებში, რაც სხვაგან არ ხდება. მაგალითად, არც ერთ შემთხვევაში, 14 წლის ბავშვს, რომელმაც არ იცის წერა და კითხვა, დაწყებით კლასებში არ დავსვამთ, ის თანატოლებთან ზის კლასში, მაგრამ მასთან აუცილებლად ინდივიდუალურად მუშაობს პედაგოგი და, საერთო საგაკვეთილო პროცესის გარდა, შეძლებისდაგვარად, ასწავლის და ცდილობს დააწიოს თანატოლებს. დაბეჯითებით შემიძლია გითხრათ, რომ დღეს მთავარანგელოზ მიქაელის სახელობის სკოლა სრულად აკმაყოფილებს ყველა საერთაშორისო მოთხოვნას, რასაც მსგავსი ტიპის სასწავლო-აღმზრდელობით დაწესებულებებს უყენებენ. ამას აღნიშნავენ ჩვენი უცხოელი კოლეგებიც, რომლებმაც ჩვენი სკოლა მოინახულეს. როგორც გითხარით, სკოლაში ვალდორფის მეთოდიკით ვმუშაობთ, თუმცა, არც ერთი მეთოდიკის მექანიკურად გადმოტანა და დანერგვა სწორი არ არის. აუცილებელია, ჩვენს რეალობას მოვარგოთ და გავითვალისწინოთ ყველა ნიუანსი ისე, რომ შევინარჩუნოთ მისი ძირითადი არსი. ვალდორფის პედაგოგიკაზე მომუშავე სკოლების რაოდენობა სხვადასხვა ქვეყნებში დაახლოებით 800-ია. ეს მეთოდიკა ჯანმრთელ ბავშვებთანაც გამოიყენება, მისი საშუალებით მაქსიმალურად იხსნება ბავშვის მონაცემები, ხელოვნების ფართე შესაძლებლობების გამოყენებით. ამიტომ ხელოვნებას დიდი დრო ეთმობა, მიიჩნევა, რომ მხატვრული შემოქმედება ადამიანის პოტენციალის გამოვლენის საუკეთესო საშუალებაა. ჩვენს ბავშვებში ჯანსაღ სულიერ საწყისს ვხედავთ, რასაც ვეყრდნობით და შემდგომ ყველაფერს ამაზე ვაგებთ. უკან თუ მივიხედავთ, დავინახავთ, რომ მართლაც ბევრი საქმე გაკეთდა. ვთანამშრომლობთ სხვა ქვეყნების ანალოგიურ ცენტრებთან. პარტნიორების დახმარებით ძალიან ბევრი რამ შევძელით, თუნდაც ის, რომ სკოლისთვის ძალიან კარგი შენობა აშენდა. ცენტრი ფუნქციონირებს, თუმცა დღეს სერიოზული ფინანსური პრობლემების წინაშე აღმოვჩნდით.“ — გვითხრა ქალბატონმა მარინამ.
განსაკუთრებული მეთოდიკით აგებული გაკვეთილი, მასში ჩართული რიტმული და სამეტყველო სავარჯიშოები, არა მარტო საგანმანათლებლო, არამედ თერაპიულ დატვირთვასაც ატარებს.
სკოლაში ზოგადსაგანმანათლებლო საგნების — მშობლიური ენა, მათემატიკა, გეოგრაფია, ქიმია, ბიოლოგია, ფიზიკა, მხარეთმცოდნეობა და სხვ. — სწავლებასთან ერთად, დიდი ყურადღება ექცევა ხელით მუშაობას. I-X კლასებში ისწავლება ქსოვა, ფეიქრობა, თექა, ქარგვა, ხეზე მუშაობა, მოზაიკა, მებაღეობა — ყოველივე ეს ავითარებს არა მარტო თითების მოტორიკასა და წვრილ მოტორიკას, არამედ ნებას, მიზანდასახულობას, მორალურ თვისებებს. ბავშვები ამზადებენ მხოლოდ აუცილებელ საგნებს: ხელსაწმენდებს სკოლისათვის, სამზარეულოს დაფებს, უმცროსი ასაკის ბავშვებისათვის ქსოვენ წინდებს და სხვ.
დიდი დრო ეთმობა ხელოვნებას: ფერწერას, მოდელირებას, ევრითმიას, თეატრს, მუსიკას. მთავარია არა მხატვრული შედეგი, არამედ განვითარებაში პრობლემების მქონე ბავშვის შემოქმედებითი უნარის გამოვლენა და ჰარმონიული განვითარება. სკოლის ერთ-ერთ მხატვრულ-თერაპიულ მიმართულებას წარმოადგენს თეატრი (სპექტაკლი და თოჯინების თეატრი). თეატრალური ხელოვნება ბავშვებში ავითარებს ადეკვატურ ქცევას, პასუხისმგებლობას, სოციალურობას, ურთიერთგაგებას, თავმოყვარეობისა და საკუთარი მნიშვნელობის გრძნობას. თოჯინების სპექტაკლი ეხმარება აუტისტ ბავშვებს, თოჯინების დახმარებით ურთიერთობა დაამყარონ სხვა ბავშვებთან. განსაკუთრებული შედეგი აუტისტ ბავშვებზე სწორედ თოჯინების თეატრმა იქონია, მეტიც, ყოფილა შემთხვევები, როცა ისინი თოჯინების ენით ალაპარაკდნენ.
ვმუშაობთ რამდენიმე პროექტზე: თეატრალური სტუდია „ჯადოსნური ფლეიტა“, საბავშვო კაფე „წითელი ვაშლი“, სასკოლო გუნდი „მზე“, ფუნქციონირებს ევრითმიული ჯგუფი.
მეცადინეობების პარალელურად ხორციელდება დიდი თერაპიული მხარდაჭერა: მასაჟი, სამკურნალო ფიზკულტურა, სამკურნალო ევრითმია, არტთერაპია და, წელს პირველად, ჩვენი სკოლის მოსწავლეებისთვის — იპოთერაპია (თერაპია ცხენის დახმარებით). ქალბატონმა მარინამ იპოდრომთან დადო ხელშეკრულება, რომლის თანახმადაც, ბავშვები, კვირაში ერთხელ, იპოდრომს სტუმრობენ. ყველა ზემოთ ჩამოთვლილი თერაპია მათ განვითარებას და სოციალურ ადაპტაციას უწყობს ხელს. ისინი მუდმივად სკოლის ექიმის მეთვალყურეობის ქვეშ იმყოფებიან. ამჟამად სკოლაში 11 კლასი და ერთი სკოლამდელი ჯგუფია, სადაც 100-მდე მოსწავლე სწავლობს.
უფროსკლასელთათვის და კურსდამთავრებულთათვის, რომლებსაც წასასვლელი არსად აქვთ, გახსნილია პროფესიული განათლების ცენტრი, რომელიც ხელს უწყობს განვითარებაში პრობლემების მქონე ახალგაზრდებში პროფესიული უნარებისა და ელემენტების გამომუშავებას.
პურის ცხობა (საცხობში პური მთელი სკოლისთვის ცხვება); თექა, ქსოვა, ქარგვა; სასკოლო კაფე „წითელი ვაშლი“; დურგლობა, ჭრა-კერვა; მომსახურების სფერო — ასეთი მრავალფეროვანია იმ პროფესიების ჩამონათვალი, რომელსაც სასწავლო სახელოსნოებში ეუფლებიან.
ლილი ადამაშვილი, პროფესიული ჯგუფის ხელმძღვანელი: „ჩვენ ახალგაზრდებს ცხოვრებისთვის ვამზადებთ, პროფესიებთან ერთად ვასწავლით ელემენტარულ უნარებს, რაც მომავალში გამოადგებათ. ორი სასტუმრო ოთახი გვაქვს, ბავშვები ამ ოთახებს ალაგებენ, ლოგინს შლიან სტუმრისთვის, რეცხავენ თეთრეულს; ხშირად მიგვყავს მაღაზიაში და ერთად ვყიდულობთ პროდუქტებს. გვინდა, ისინი ყოფით უნარებს მივაჩვიოთ, მშობლების გარეშე, საჭიროების შემთხვევაში, დამოუკიდებლად რომ შეძლონ თუნდაც პურის ყიდვა. ქუჩაში მოძრაობის წესებსაც ვაჩვევთ. პროფესიებიდან ვასწავლით ჭრა-კერვას, ქსოვას, ხეზე მუშაობას, მოზაიკას, ცხობას. ფუნქციები განაწილებულია, მაგალითად, კერვის დროს ყველამ იცის თავისი ფუნქცია — ვინ დალამბოს, ვინ მანქანით გაკეროს, ვინ ნაკერი გადატეხოს. ყველაფერს ერთად ერთი ბავშვი ვერ ასრულებს (ასეთი თითო-ოროლაა). დავალებულ საქმეს მონდომებით ასრულებენ. რაც მთავარია, მოსწონთ, როცა რაიმეს ქმნიან. ერთ-ერთმა კურსდამთავრებულმა, სოფომ, იმდენად კარგად შეისწავლა კერვა, რომ ახლა გვეხმარება — სხვებსაც ასწავლის, სხვებზე ზრუნავს. ასევეა საცხობშიც, ზოგი ფქვილს ცრის, ზოგი ცომის გუნდას აკეთებს. განსაკუთრებით ხალისიანად მუშაობენ კერამიკულ მოზაიკაზე, ეს ძალიან კარგი მეთოდია წვრილი მოტორიკისა და გონებრივი განვითარებისათვის.
ამის გარდა, მუსიკის გაკვეთილებიც უტარდებათ, გვყავს გუნდი, სადაც ბავშვები მღერიან, მონაწილეობენ სპექტაკლებში, ვაწყობთ ექსკურსიებს. სახლში წასვლა აღარ უნდათ ხოლმე. აქ მათთვის საინტერესო ცხოვრებაა, მთელი სამყაროა, სადაც თავს ძალიან კარგად გრძნობენ. ბევრ სითბოს იღებენ და გასცემენ კიდეც. მათ დიდი სიყვარულის და მადლიერების გამოხატვა შეუძლიათ. ყოველ წუთს ცდილობენ გაგრძნობინონ, როგორ უყვარხარ. ეს კი, ბუნებრივია, ჩვენზე დადებითად მოქმედებს და ჩვენგან თბილი მიდგომაც, გარკვეულწილად, ამითაა განპირობებული.
სკოლაში გატარებული ყოველი დღე მათთვის დღესასწაულია, ყოველმხრივ ვცდილობთ, განსაკუთრებული გარემო შევუქმნათ. ვიცი, ასეთი კატეგორიის ბავშვებთან მუშაობა ბევრისთვის რთულია, ჩვენთვის კი — ჩვეულებრივი, რადგან მათთან ურთიერთობაში მთავარია ჯანმრთელი სული და შემდეგ უკვე მათი პრობლემები.“
ქალბატონი ლილის სიტყვები, იმდენად წრფელი და თბილია, რწმუნდები, ეს სკოლა საუკეთესო მოდელია იმისა, თუ როგორი უნდა იყოს ადგილი, სადაც ამ კატეგორიის ადამიანების ადაპტირება და სოციალიზაცია ხდება. ისინი აქ მხოლოდ დადებითი და სასიამოვნო განცდებით ივითარებენ უნარებს, ახდენენ საკუთარი თავის რეალიზებას არა როგორც განსხვავებული შესაძლებლობების მქონენი, არამედ, როგორც ჩვეულებრივი ადამიანები. სწორედ ასეთი მიდგომა განისაზღვრება ამ სკოლის სწავლა-აღზრდის პროგრამებითა და მეთოდებით.
აქ, გარდა სკოლა-ბაღისა, განსაკუთრებით მძიმე მდგომარეობაში მყოფ ბავშვებს „დღის ცენტრი“ ემსახურება.
დღეს ეს მნიშვნელოვანი სკოლა სერიოზული ფინანსური პრობლემების წინაშე აღმოჩნდა. დაარსებიდან დღემდე, საერთაშორისო კავშირების დახმარებით, ბევრი კარგი საქმე გაკეთდა. „ხშირად, — იხსენებს ქალბატონი მარინა, — როცა ფინანსურად გაგვიჭირდებოდა, უცხოელები პირდაპირ ჯიბიდან იღებდნენ სკოლისთვის შემოწირულ თანხას და შეძლებისდაგვარად აფინანსებდნენ ჩვენს ბავშვებს“. ხელფასები ძალიან დაბალია, მაგრამ ამას არავინ ჩივის, მთავარია, ბავშვებისთვის საჭირო რესურსი ჰქონდეთ, რადგან ჩვეულებრივი სკოლებისაგან განსხვავებით ასეთი ტიპის დაწესებულება გაცილებით მეტ თანხას მოითხოვს. მათთვის განსაკუთრებით მძიმეა ზამთრის გადატანა, რადგანაც სკოლის გათბობა (შენობა აუცილებლად კარგად უნდა გათბეს), დიდ ხარჯებთანაა დაკავშირებული. არადა, სკოლა ჩვეულებრივი კერძო სკოლის სტატუსის მატარებელია და არანაირი შეღავათით არ სარგებლობს, როგორც სპეციალური საჭიროების მქონე დაწესებულება. ვაუჩერსაც კი კერძო სკოლა, როგორც მოგეხსენებათ, ჩვეულებრივ სკოლაზე ნაკლებს იღებს. თანხა იმდენად მიზერულია, რომ შეუძლებელია თუნდაც ერთი მოსწავლის უზრუნველყოფა. კერძო ტიპის მსგავსი დაწესებულება საქართველოში არ არსებობს. სახელმწიფოს მხრიდან პოლიტიკური ნების გამოხატვა, რომ ასეთი დაწესებულება შევინარჩუნოთ, ეს უმნიშვნელოვანესი გადაწყვეტილება იქნება.
მიმდინარე პერიოდში თავისუფალი პედაგოგიკის ცენტრი ახორციელებს ერთობლივ პროექტს საქართველოს შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროსა და ფონდ FREUNDE DER ERZIEHUNGSKUNST-თან ერთად. სამინისტრო დღის ცენტრის ფუნქციონირებას უზრუნველყოფს, სადაც განსაკუთრებით მძიმე ბავშვები არიან.
საერთაშორისო დონორები ჰყავს სკოლას გერმანიის სახელმწიფოს დახმარებით. თუმცა, იანვრიდან დონორი ორგანიზაცია დაფინანსებას წყვეტს და სკოლა იმ მიზერული ვაუჩერის ამარა რჩება, რომელიც ზამთრის გათბობის ხარჯსაც კი ვერ დაფარავს. დღემდე, გარდა უცხოელებისა, ამ სკოლის ბედით არავინ დაინტერესებულა (თუნდაც კერძო სექტორიდან). არადა, ნამდვილად საშური საქმეა ასეთი მრავალწლიანი კეთილი საქმის გაგრძელება. შეფერხების მქონე 100 ქართველი მოსწავლე, შესაძლოა, სკოლის და ბაღის გარეშე დარჩეს. იმედია, სახელმწიფო თუ კერძო სექტორი გულგრილი არ დარჩება და მთავარანგელოზ მიქაელის სახელობის სამკურნალო-პედაგოგიური სკოლა-ბაღი, მათი მხარდაჭერით, არსებობას გააგრძელებს.
ლალი ჯელაძე
|