2016-02-25 ზოგადი უნარების გამოცდისთვის ვაგრძელებთ შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის
ფეისბუქგვერდზე განთავსებული, საგანგებოდ აბიტურიენტებისათვის მომზადებული,
საინფორმაციო ვიდეორგოლების მიმოხილვას. დღეს გთავაზობთ ზოგადი უნარების
ხელმძღვანელის, სოფო დოლიძის რჩევებს
ზოგადი უნარების გამოცდაზე, ისევე როგორც ყველა სხვა გამოცდაზე, მთავარი სიახლე გახლავთ ის, რომ ტესტირება ნახევრად ელექტრონული ფორმატით ჩატარდება. ეს გულისხმობს ტესტის დემონსტრირებას, ჩვენებას ეკრანზე კომპიუტერის საშუალებით. ეს ფორმატი ნახევრად ელექტრონული იმიტომ არის, რომ პასუხების ფურცლები შენარჩუნებულია და პასუხების მონიშვნა კვლავ პასუხების ფურცელზე ხდება. შინაარსობრივად ან თვითონ ტესტის დავალებათა თვალსაზრისით, ცვლილება ნამდვილად არ იქნება. ყოველწლიურად, ჩვენ ვცდილობთ, შევინარჩუნოთ ერთი და იგივე სირთულე ტესტისა, დაახლოებით, 50%-იანი, საშუალო სირთულე. ტესტი კვლავ 80 დავალებისგან შედგება. დავალებათა განმარტებები მოცემულია ჩვენს ვებგვერდზე, დამხმარე მასალათა კრებულებში.
აბიტურიენტებმა იციან, რომ ჩვენი ტესტი ვერბალური და მათემატიკური ნაწილებისგან შედგება. ვერბალურ ნაწილში წარმოდგენილია ანალოგიები და ლოგიკის ბლოკის დავალებები ხუთი არჩევითი პასუხით, ხოლო წინადადებების შევსება და წაკითხული ტექსტის გააზრება — ოთხი არჩევითი პასუხით. მათემატიკურ ნაწილში გვაქვს რაოდენობრივი შედარების დავალებები ოთხი არჩევითი პასუხით, ხოლო ყველა დანარჩენი დავალება, იქნება ეს სტანდარტული ამოცანები, მონაცემთა საკმარისობა თუ მონაცემთა ანალიზი, ხუთი არჩევითი პასუხითაა წარმოდგენილი.
რეკომენდაცია, რაც, ამ შემთხვევაში, ფორმატთან დაკავშირებით გვინდა მივცეთ აბიტურიენტებს, არის ის, რომ ძალიან ყურადღებით გაეცნონ თითოეულ დავალებას, რომელიც ეკრანზე იქნება წარმოდგენილი. ვფიქრობთ, ეს ფორმატი კიდევ უფრო კომფორტული იქნება, აბიტურიენტებს კონცენტრაციას გაუადვილებს, რადგან ეკრანზე მხოლოდ ერთი დავალებაა წარმოდგენილი. აპლიკანტები ერთი ღილაკის დაჭერით გადადიან დავალებიდან დავალებაზე. ამ თვალსაზრისითაც ელექტრონულ ფორმატში მუშაობა მათთვის რთული არ უნდა იყოს.
საყურადღებოა ტექსტის გააზრების ნაწილი — ინსტრუქცია, შემდეგ მოდის ტექსტი, რომლის ქვემოთ მოცემულია შეკითხვების სპეციალური ნუმერაცია — „შეკითხვებზე გადასვლა“. აბიტურიენტს შეუძლია, ტექსტის წაკითხვის შემდეგ, პირდაპირ დააჭიროს, დავუშვათ, ბოლო შეკითხვას, თუკი აპირებს მასზე პასუხის გაცემას და პირდაპირ ბოლო შეკითხვა გამოჩნდება ეკრანზე. ასევე, თუ ამ შეკითხვაზე პასუხის გაცემის შემდეგ, აბიტურიენტს კვლავ ტექსტთან დაბრუნება სურს, ერთ ღილაკზე — „ტექსტთან დაბრუნება“ — დაჭერით აღმოჩნდება ისევ ტექსტთან. ამისათვის მას არ დასჭირდება კვლავ ყველა შეკითხვის გავლა და შემდეგ უკან დაბრუნება.
მათემატიკურ ნაწილში არის ასევე, დავალებები, რომლებშიც ერთ პირობას რამდენიმე შეკითხვა ახლავს. ეს არის მონაცემთა ანალიზის დავალებები, იქაც დაბრუნების იმგვარივე სისტემა იქნება შეთავაზებული — დიაგრამებსა და გრაფიკზე გადასვლა ერთ ღილაკზე დაჭერით შეეძლებათ. ასე რომ, ამაზე დამატებით დროს არ დაკარგავენ.
აბიტურიენტებს სამუშაოდ აუცილებლად ექნებათ შავი ფურცელი იმიტომ, რომ ეს არის სერიოზული სამუშაო და იმედი გვაქვს, მართლაც სათანადო ყურადღებას დაუთმობენ თითოეულ დავალებას. თუმცა, სამუშაო ფურცელი არ იქნება არავითარი ღირებულების მქონე დოკუმენტი, მთავარი და ყველაზე მნიშვნელოვანი ამ გამოცდაში არის პასუხების ფურცელი. ყველა დავალება არჩევითპასუხიანია, ყველა არჩევითი პასუხი — მონიშნული სწორი პასუხი — პასუხების ფურცელზე უნდა იყოს დაფიქსირებული და ეს არის სწორედ დოკუმენტი, რომელიც გვეუბნება აბიტურიენტის ქულის შესახებ რაიმეს. ასე რომ, აპლიკანტებმა ძალიან აკურატულად უნდა შეავსონ პასუხების ფურცელი, ზუსტად იმავე წესების დაცვით, რაც იყო აქამდე — ერთგვარი ხ ნიშანი უნდა დასვან უჯრაში, რომელსაც სწორ პასუხად აირჩევენ. მათ შეუძლიათ პასუხების გადასწორება, ინსტრუქცია მოცემულია პასუხების ფურცლის უკანა გვერდზე და თუკი არ აქვთ სხვაგან წაკითხული, შეუძლიათ გამოცდაზევე გაეცნონ „პასუხების მონიშვნის ინსტრუქციას“.
ტესტი არ იქნება განსაკუთრებული სირთულის, ამიტომ თუკი აბიტურიენტები გამოცდაზე მოვლენ მობილიზებულები, საკუთარ უნარებზე დაყრდნობით, ძალიან მშვიდად, წყნარად და მონდომებით შეასრულებენ ტესტს, დარწმუნებული ვარ, წარმატებულები იქნებიან.
|